بعد متناهی بودن مدولهای کوهومولوژی موضعی

thesis
abstract

فرض کنید r حلقه جابجایی و نوتری و m یک r -مدول متناهیا تولید شده باشد. فرض کنید i ایده آلی از r باشد که توسط عناصر دنباله ای از عناصر تولید میشود. میدانیم مدولهای کوهمولوژی موضعی در حالت کلی با تولید متناهی نیستند. فرض کنیدt بزرگترین اندیسی باشد که مدول کوهمولوژی موضعی با تولید متناهی نیست. آنرا بعد متناهی بودن مدول کوهمولوژی موضعی m نسبت به آن ایده آل گوئیم. در این پایان نامه هدف این است که ایستایی برخی از مجموعه ایده آل های اول وابسته به برخی از مدولها را در نقطه t بررسی کنیم.

First 15 pages

Signup for downloading 15 first pages

Already have an account?login

similar resources

k-رشته ها و متناهی بودن مدولهای کوهومولوژی

هدف اصلی یافتن ارتباط بین رشته های k-منظم و s-رسته هاست.ثابت میشود تحت شرایط معینی این دو رشته یکی هستند.همچنین در مورد بعد مدولهای کوهمولوژی موضعی برای مقادیر کمتر یا بیشتر از یک n خاص بحث شده است.

15 صفحه اول

خواص متناهی بودن مدولهای کوهمولوژی موضعی مدرج

در جبر جابجایی حالت خاصی از حلقه ها مورد بررسی قرار می گیرد که حلقه های مدرج می باشند. دراین پایان نامه پس از بیان مقدماتی در فصل صفر و معرفی و مرور خواص مدولهای کوهمولوژی موضعی معمولی در فصل اول ، حلقه های مدرج را در فصل دوم معرفی کرده و دو حلقه معرفی کرده و دو حلقه مهم ، یکی جبر ریس و دیگری حلقه مدرج وابسته از یک ایده آل را مطرح می کند. سپس خصوصیات ایده آلها و تعاریف مهم، از جمله نوتری بودن ح...

15 صفحه اول

خواص متناهی بودن و مینیماکس بودن مدولهای کوهمولوژی موضعی

فرض کنیم r یک حلقه ی جابجایی و نوتری، m یک r‎-مدول با تولید متناهی و i و j ایده آل هایی از r باشند بطوریکه i شامل j است. ‎یکی از مسائل مهم در جبر جابجایی یافتن شرایط معادلی برای با تولید متناهی بودن مدول کوهمولوژی موضعی m نسبت به i است. در این رساله نشان داده شده است که اگر(r,m‎) یک حلقه موضعی کامل باشد، در اینصورت nامین بعد متناهی m نسبت به i برابر کوچکترین عدد صحیح نامنفی مانند i‎ است بطور...

15 صفحه اول

هم متناهی بودن مدولهای کوهمولوژی موضعی تعمیم یافته برای ایده ال های با بعد یک

این پایاننامه در سه فصل تنظیم شده است که فصل اول مقدمات و قضایایی می باشد که در فصل های بعدی مورد نیاز می باشند. در فصل دوم به بررسی رفتار و ویژگیهای مدولهای fsf ژرداخته شده است. و در فصل سوم برخی از ویژگیهای مدولهای کوهمولوژی مطرح شده است. که سه فصل پایاننامه بصورت ملموسی با یکدیگر در ارتباط هستند.

15 صفحه اول

بررسی هم متناهی بودن مدولهای کوهمولوژی موضعی و حدس هونیکه

موضوع اصلی این رساله بررسی هم متناهی بودن مدولهای کوهمولوژی موضعی نسبت به یک ایده آل است. در واقع هدف این است که تحت چه شرایطی مدولهای کوهمولوژی موضعی متناهی مولد هستند. همچنین به بررسی و معرفی کلاس مدولهای توسیعی توسط زیر رسته های سر می پردازیم.

15 صفحه اول

My Resources

Save resource for easier access later

Save to my library Already added to my library

{@ msg_add @}


document type: thesis

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه فردوسی مشهد - دانشکده ریاضی

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023